20 Haziran 2012 Çarşamba



 Eskiden “Ceylon” olarak anılan 3 sene öncesine kadar savaşla mücadele eden ve öncesinde 2004’te geçirdiği Tsunami ile anılan Asya ülkesi. Atlattığı acıların hiç biri diğerinden kolay atlatılır gibi değil. Ülkeyi başından sonuna arşınlamadığım için etkilerini çok hissettiğimi söylemem ancak ülkenin Güney kesiminde bulunan Galle kentini vuran Tsunami akabinde yeniden yapılanan şehir şuan ki Asya ülkelerinden çok da farklı değil. Geçtiğimiz gün Galle şehrinin sahilinde yürürken o müthiş dalgaların nasıl da denizden taşıp tüm şehri sular altında bırakabileceğini hayal ettim. Burada dalgalar gerçekten insanın boyunun 5 katı büyüklüğünde, dolayısıyla hayal gücümü kullanmakta pek zorlanmadım. Hem şehri düşmanlardan koruyan hem de mendirek görevi gören sahilin hemen önündeki duvarları önce Hollandalılar sonra İngilizler inşa etmişler.

 Eski Bir Şehirde Batılı Cillop Gibi bir araba,Oldukça İronik değil mi?
Resim yazısı ekle





CITY OF GALLE

Sri Lanka ile ilgili fazla bir şey hala bilmediğim beni kınayabilirsiniz, ancak bu merkeze gelince dış dünya ile tüm bağlantı kesiliyor. Sadece bir kez resort dışına çıktım, onda da çok yoruldum çünkü  bunca harekete vücudumun kendini hazır hissetmiyordu. Benim gibi içi kıpır kıpır birinin yapacağı yegane aksiyon bu olmalıyken aslında bana hiç de iyi gelmediği pek de aşikardı.
Weligama’dan şehre varmak 40 dakika sürdü, vardığımızda ise ülke off sezonda olduğundan fazla ir hareket yoktu. Aileme bir iki tane hediyelik aldıktan ve bolca sokakları arşınladıktan sonra ufak bir baş ağrısıyla birlikte neredeyse koşar adım geri döndüm. Bu nedenle kaldığım yer dışında maalesef şuan da Sri Lanka ile ilgili fazla bir detay paylaşamıyorum.


 Sri Lankalı Kadınlar Hintlilere benziyor!
Bir tanesine bu fikrimi söylediğimde sanırım söylemimden hoşlanmamış olacak ki bana “ But I am Sri Lankan” diyerek cevap buyurdu. Elbette amacım onu rencide etmek değildi, sadece aksanları ve giyimleri neredeyse değil tıpatıp aynı, Sri Lanka veya Hindistan dışından hiç kimse yan yana bu kadınları görse ayıramaz, şüpheniz olmasın. İngilizce aksanları bile neredeyse aynı ancak Sri Lanka dili yani “Singhala” duyduğum diğer tüm dillerden oldukça farklı olmasına rağmen İngilizce konuştuklarında kendinizi Hindistan’da hissediyorsunuz.



Sri Lanka erkekleri;
Onlarda Hintlilere benziyor elbette, hepsinin tenleri koyu renk,genellikle mutlaka bıyıkları var ve tabii ki sürekli gülümsüyorlar. Sanırım beni Asya’da etkileyen en büyük şey de buJ Onca şey yaşamış olmalarına rağmen, beklide hayatı sevdikleri veya reenkarnasyona inandıkları için çok az sinirleniyor  olmaları. Ve o ruh halini neredeyse pek az koruyorlar. Biz batılılar gibi sinirlendikten sonra 3 sonra bile aksilenmek gibi huyları yok….
Ülke nüfusunun %60’ı Budistler, %45’ını ise Tamil’ler oluşturuyor. Ülke geneline tapınaklar, Buda heykelleri, tütsüler ve çiçekler hakim…Yani genel bir Budist anlayış söz konusu. Ancak diğer dinler ve kültürlere de gayet toleranslı ve açık gözüküyorlar ki zaten Budist anlayış da bunu öneriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder