6 Ocak 2010 Çarşamba

BURAYA KADAR HINDISTAN’IN İLGİNÇ NOKTALARI



• Her nasılsa farkettiğim, her arabaların veya kamyonların arkalarına bağlanmış olan küçük ayakkabılar bulunuyor. Burada neredeyse herşey, kötü enerjiyi uzaklaştırmak üzere yapılıyor.

• Küçük çocuklar veya bebekler dahil olmak üzere, siyah kalemle ya gözlerine sürme çekiliyor ya da küçücükte olsa siyah bir nokta yine kötü enerjiyi uzaklaştırmak için mutkuka vücuda uygulanıyor.


• Tek kişi motorsiklete binmek sanırım buarada günah. Şaka bir yana, hemen hemen hiç yalnız başına seyahat eden veya motor kullanan birini görmedim. Genellikle sayıarı 3 ile 5 arasında değişiyor. Okadarcık alana nasıl oluyorda sığabiliyorlar hiçbir fikrim yok. Ve kadınlar mutlaka yan oturuyorlar, eski arsitokrat kadınların ata yan binmeleri gibi bir şey yani.


• Burada erkekler bile makyaj yapıyor. Eh bu da pek reel bir durum değil ama bunun adı” body make up” kırmızı veya beyaz ya da sari hatta turuncu renkte boyaları alınlarına sürüyorlar. Hatta bu nedenle ellerindeki bir parmakta aynen o renkte kalıyor. Bunun özel bir nedeni yokmuş, sadece tapınaklara girerken dua etmeden önce yapılan bir gelenek olduğunu öğrenebildim.

• Babası hayatta olan tüm erkekler bıyıklarını babalarını yitirene kadar kesmiyorlar.

• Evli kadınların alınlarında mutlaka bir sembol ve burunlarında da hızma bulunuyor.


• Aynı zamanda kafası sarıklı olan “Sig”ler saçlarını asla kesmiyorlamış. O sarık çıktığı anda altından nelerçıkabileceğini hayal etmekte güçlük çekiyorum.

• İnekleri yemiyorlar ama bunun dışındaki tüm hayvanlara OK’ler. Nasıl iş anlamadım… Neredeyse heryer vejeteryan sanıyordum ama durum hiçte öyle değil. Özellikle tavuk gayet bilinen ve yenen bir et. Maymun konusunu bilemiyorum tabi. Ama onlarda pek yenecek gibi durmuyor ne yalan çok tatlılar,ama kesinlikle uzaktan.

• Trafik sol şeriten gidiş yönünde akıyor.Eski İngiliz sömürgesi olan Hindistan’da bu esintileri görmek mümkün ancak dikkatimi çeken bir konu da sol aynalarının kapalı olarak arabaları kullanıyor olmaları. Nedenini sordum cevabımı aldım, gerek yokmuş. Hahaha… Bazılarını söküp çıkarmışlar, bazıları ise hiç kullanılmadan park halindeki araba gibi kapalı konumda manasızca orada duruyor.

• Burada herkes yere tükürüor. Şimdi diyeceksinizki, eh bizim ülkemizde de tükürüyorlar. Yok ama burada sevap gibi duruyor, yani enazından en batılısından en gelişmemiş olanına kadar herkes tükürüp duruyor ilginç bir şekilde.

• Bu inekler möö’lemiyor. Daha çok boğazlarına bişeyler kaçmış gibi inliyorlar. Hele de o inleme sırasında bulunduğunuz yer küreye yayılan kokunun tasviri neredeyse mümkün değil anlatılamaz.

• Kıyafet konusuna gelince, ilginç bir şekilde geleneksel kıyafetleri sadece kadınlar giyiyor. Kast sisteminin en alt sınıfına mensup olan erkekler dışında ki onlarından üzerlerinde hali hazırda bulunan beyaz çarşaf kılıklı şeyleri olmadığını ve zaten bir şey alackat paraları olmadığını göz önüne alırsak, hiçbir erkeğin geleneksel herhangi bişey giymediğini söylemek mümkün.

1 yorum:

  1. Bu sayfayı okurken gercekten yuzumden gulumseme eksik olmadı :))) halada gulumsuyorum. Ne kadar guzel ve espirili bir anlatim olmus.Simdiden bu turun sana ne kadar pozitif enerji verdigini gorebiliyorum. Hep boyle mutlu olman dilegiyle dostum...

    YanıtlaSil