8 Ekim 2010 Cuma

CORAL BAY






En az EX MOUTH kadar ünlü olan CORAL BAY’e sadece 125km güneye giderek 2 saatte ulaşmayı başardık. Buraya bayıldığımı itiraf ediyorum. Lacivert denizin ve beyaz yumuşacık kumların birleştiği bu mekana cennetten başka niteleyici bir kelime yakıştıramadım. Kasabaya girdiğiniz anda etrfınızı sarıp sarmalayan o muhteşem okyanusu hiç unutmayacağım...

Her şeye rağmen Ex Mouth’ta yakaladığım balık çeşitliliğini burada bulamadım ancak denizin altındaki sponge’lar ve başkalaşmış rengarenk kayalar yine beni benden aldı balıkların dünyasına götürdü.

Coral Bay Ex mouth’un aksine kumsalları ile öne çıkıyor. Kimi kumsallarda balık tutmak yasak, kimilerinde ise dalış tehlikeli. Ancak bu kumsallarda altı tamamen cam olan tekneler de gezerek denizi incelemek mümkün. Hem Ex Mouth hem de Coral Bay’in zannedersem tek handikapı rüzgarlı oluşu. Denizden çıktığınız anda kum fırtınasına tutulup tam kaçacakken sineklerin istilasına uğruyorsunuz.

Yazık ki Batı Avustralya’nın en kötü tarafı her yerin aşırı sinekli oluşu. Zannederim burada yetişen hayvanlardan kaynaklanan bu sinekler zamanında hepimizin sıklıkla bildiği bir deyime neden olmuş. Yani deyimin kaynağının şahsen ben Avustralya olduğuna kanaat getirdim. Hani ağzı açık esneyenlere “Ağzını kapata sinek kaçmasın “derler ya, burada değil ağzınız açık esnemek, ağzınızın nefes bile almamanızda büyük fayda var derim. İşin şakası bir yana güneş battıktan sonra ortadan bir anda yok olan sinekler dışında doğal güzellikleri ile batı Avustralya’ya şahsen hayran kaldım.

1 yorum:

  1. bende senin kumlarla bu kadar hasir nesir olmana hayran kaldim:))))

    YanıtlaSil