26 Ekim 2010 Salı

PERTH


















Sydney & Melbourne'den sonra Avustralya'nın en büyük şehiri olan Perth'te zannedersem oksijen oranı bir hayli yüksek olacak ki kendimi asla bir şehirdeymişim gibi hissedemedim. Neredeyse her haftasonu canlı müzikli festival, parti ve benzeri aktivitelere yer veren bu enerjik şehir beni açıkçası büyüledi. Bir yanda nehir, diğer yanda Hint okyanusu,öbür tarafta gece hayati ve partiler, alışveriş ve rengarenk popülasyonu Perth'ü anlatmak için yeterli olacak mı bilmiyorum.

Bir Cumartesi gününü şehrin en popüler mekanı olan Hay Street'te Afganistan'dan tutunda İranlı, Ermenistanlı, çinli, Malezyalı, Koreli, Fransız ve ya Almanya'dan hatta Srilanka ve İrlanda'dan bile birileriyle tanışmak oldukça olası. Bu durumda tadına bakabileceğiniz yemek çeşitlerini siz hayal ede durun, şehir de Türk marketinden Hint Marketine ve daha nice ulkenin özel marketlerine rastlamak mümkün. Şahsen Türk marketinden kendime siyah zeytin almadan duramdım. Bir de istedim ki şu zeytin mahsuru zavallı Avustralya'lılar zeytin nedir anlasın. Kayış gibi bir şeyler satıyorlar kendi marketlerinde, ancak demek istediğim renkli popülasyon aynı zamanda geleneklerini devam ettirirken şehrin geri kalan multinaasyonel nüfusuna da hizmet veriyorlar. Belkide diğer kültürleri tanımak adına burası en ideal şehir diyebiliriz.
Daha çok hayran kaldığım bir başka durum ise şehir de ki trafik ve işleyiş. Şayet bir yerden bir yere gitmek istiyorsanız wwww.transperth.gov.au sitesine girip, saat kaçta ve hangi tarihte gdeceğiniz bilgilerini de yazarsanız, sayfa size güzergah değiştirmeniz gerekn araçlar ve ne kadar süreceği bilgisini de veriyor. Şahsen ben hayran kaldım.

Elbette merak edenlere şehir de karavan da kalmanın ideal olmadığını itiraf etmem gerekiyor. Ancak onun da kolayı var, burada o dakiraları çok ucuz. Bu durumda haftalık bir evin odasını pek uygun fiyata kiraladıgınız takdir de işiniz kolay. Yalnız öğrenci evi olmamasına ve evde sizden başka kalan birilerinin olmamasına özen göstermekte fayda var.

Uzun züren hareketli koşuşturmadan sonra, Perth muhteşem bir liman oldu.

Gelmeyi arzu edenleri beklerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder