12 Ağustos 2011 Cuma

SCUBA DIVING IN GILI





















Sabah uyandığımda güneş dağların arkasından denize doğru henüz yükselmeye başlamıştı. Deniz o kadar durgun ve o kadar harika görünüyordu ki kendimi buz gibi suya atmak istedim ancak kahvaltı ettikten sonra saat 09.00’da “Gili Diver” da olmamız gerektiği için, vaktimi kahvaltıya vermek istedim. Bize önderlik edecek ola Sarah ile tanıştıktan sonra, yeni Open Water sertifikasını almak üzere olan İngiliz bir kız, Grant ve ben dalış eşyalarımızı bir araya getirerek, Endonezya’ya has ince uzun balık teknesi ile yola koyulduk. Teknede bizden başka 14 kişi daha bulunuyordu. Bu da neredeyse birlikte dalan 3 ekip ediyordu.

Bu dalışımda ilk defa tekneden ters atlayarak denize girdim. Açıkçası neredeyse 2 senedir dalmadığım içinde biraz fazla heyecanlıydım. 10 metre derine indikten sonra gözlüklerim buğulandı ve nedense su tahliye ederken tuzlu su gözlerime kaçtı ve boşaltırken de sorun yaşayınca yüzeye çıkma ihitiyacı hissettim. Neyse ki adapte olmam fazla uzun sürmedi ve Bali’nin muhteşem denizatındaki milyonlarca renk balığın büyüsüne kapılarak kendimden geçtim. Adını Türkçeye dahi çeviremediğim onlarca değişik balığın arasında bukalemun gibi renk değiştiren akrep balığı, aslan balığı, kuyruğu kanca gibi olan mor mavi balıklar, kocaman fosforlu pembe balıklar ve daha nicelerinin arasında yüzmek muhteşem bir keyifti. En çok da sanırım denizin altındaki o sessizlik beni benden alıp götürüyordu. Ortalama 45 dakika suyun altında kaldık. Sanırım burada yeniden dalmak için can atıyorum.


Tips:


Burdan Gili Menos ve Gili Air adalarına gitmek deniz yolu ile 3-5 dolar arası.

Bali’ye geliyorsanız Gili TRAWANGAN ve LOMBOK adalarını görmeden gitmeyin derim.

Çünkü inanın bir çok insanın sandığı gibi Bali sadece Ubud ve Kuta’dan oluşmuyor.

Her ne alıyorsanız alın dükkandan olmadığı sürece mutlaka pazarlık edin.
Adada Kuta’ya oranla döviz oranları daha düşük. Dilerseniz bir miktar önceden çevirerek gelin.

Küçük dükkanlarda Hindistan Cevizi yağı sorun ve ev yapımıysa mutlaka alın. Cildinize harika gelecek.

Gelirken yanınızda mutlaka plastik saçma bir terlik getirin. Adada her yer kum ve her şeyinizin içine kadar giriyor, düzgün bir ayakkabıya elveda deme olasılığı aşırı yüksek.

Ve unutmadan, Ramazan ayında gelmek her zaman iyi bir fikir olmayabilir. Çünkü ada halkının çoğu oruç tuttuğu için gece hayatı normalde olduğu kadar hareketli değil. Ancak Temmuz ve Ağustos ayı en top sezon olarak geçiyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder