11 Haziran 2010 Cuma

THE GREAT OCEON ROAD

















Adı üzerinde bu yolun en büyük özelliği okyanusa kıyısı olan en güzel yol oluşu,. Yolun ortalama uzunluğu ,se 241 km ancak elbette ben bütün yolu görme şansına erişemedim. Cairns’den itibaren, tüm doğu sahil şeridi boyunca bir tane yol hatırlamıyorum ki okyanusu seyre dalarak ilerlemiş olalım. İşte bu güzelliği de tam da en güney kesimde yakalamış olmak bana hiç de adil gelmedi. Elbette kış yaşayan Great Ocean Road normalde olduğundan çok daha az kalabalıktı. Yazın tatilcilerin cenneti olan bu yoldan geçmek istemeyebilebilirdim. Gerçek anlamda sörfçü mekanı olan bu yol boyunca durup dinlenilecek binlerce “look out” ve park alanı bulunuyor. Arada bir kesin virajlarla dönerek dağların tepesine tırmanılan bu yolun birkaç da hikayesi bulunuyor anladığım kadarıyla.

Yolun en büyük özelliğiise I. Dünya savaşında hayatını kaybeden insanlar için bir anma manasında yapılmış olmasıdır.

Huzur içerisinde akıp giden bu yolun bir parçası olabildiğim için kendimi şanslı hissettiğimi itiraf etmeliyim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder