12 Haziran 2010 Cumartesi

INDONESIA, My Perception












Seneler senesi Endonezya deyince aklıma Bali dışında bir şey hiç gelmezdi. Jakarta’ın da aşağı yukarı aynı coğrafya üzerinde olduğunu bilir ama Endonezya’nın başkenti olduğunu bilmezdim. Endonzeya’nın sadece Bali’den oluşmadığını öğrenmek, ülkenin , Güneydoğu Asya'da yer alan dünyanın en kalabalık Müslüman ülkesi olduğu bilgisine de böylece erişmiş oldum.


Indonesian Politics
vardır Bir diğer yandan ülkenin İsrail hükümeti ile ilişkilerinin pek sempatik bir düzeyde olmadığı da göz önüne alınırsa, ülkeye adım atan Yahudilerin toplam sayısı beklide parmakla sayılacak kadar az. Bu durumda tanıştığım lokal insanların hemen hemen hepsi önce Türk olduğuma şaşırıp daha sonra da dinsel kişiliğimi öğrenince şaşkınlıklarını gizleyemiyorlardı. Bu arada merak edenler ve bilmeyenler için; Endonezya’da başkanlık sistemine dayalı, cumhûriyet rejimi hakimdir.


Morning Sports In Bali

Bir diğer ilgimi çeken husus ise; uykusuz gecelerimi erkenden diğer güne bağladığım her sabah kendimi sahile attığımda karşılaştığım manzara oluyordu. O da nedir diyecek olursanız; elbette Avustralya’ya kapı komşuluğu eden bu ülkenin Ausie’lerden etkilenmesinden daha doğal bir şey olamaz. Bu durumda her sabah gün doğumuyla güne koşarak başlayan Avustralyalılara eşil eden Balilileri sahil şeridinde koşarken görmek mümkün. Önce garibime giden bu durumu daha sonra takdirle karşıladım ancak diğer yandan yerel halkın İngilizcelerinin “Hey mate!” ya da “hey yu doin?” gibi gayet Avustralyalıların aralarında konuştukları bu fil kaymış olmasını elbet yadırgadım.


Bali Weather
Kıyamet kadar soğuk olan Melbourne’den sonra, nemli ve sıcak bir iklime sahip olan Bali’ye ayak basmak ise üzerimde oldukça majör bir hava şokuna neden oldu. Önce vücut ısım yükseldiği ve uyarılmış moddan sakin moda geçtiğim için mutlu oldum. Sonra ince ince nefes alamamaya başladığımı hissettim. Daha sonra ateşler basmaya başladı. İlerleyen saatler de ise seyahatim çekilmez bir hal almaya başlıyordu ki adaptasyon sürecimi tamamladım ve artık kendimi daha iyi hissediyordum. Her şeye rağmen Bali maceramın pek de sempatik geçtiğini söyleyemeyeceğim.


Indonesian Economy
Yine fakir bir ülkede olduğumuz için elbette dolardan lokal paraya dönmek ve onca sıfırın arasında kaybolmamak içten değil. Aynı Türkiye’nin seneler önceki milyonları gibi, Endonezyalılar da binli yüzbinli sayılarla yaşamlarını sürdürüyorlar. Elbette bu işlemi yaparken de turist kazıklamaya bayılıyorlar. Çaktırmadan el çabukluğu ile aradan para kaçırmalar, 10.000 lirayı 100.000 lira diye yutturmaya çalışmalar. Kısaca azcık çakallığı ruhunuzda barındırmıyorsanız, bu adamlar üzerinizden güzel para kazanabilirler. Asgari ücret aylık 150 dolara tekabül ediyor, artık siz düşünün.


Balinese Culture
En çok ilgimi çeken şey ise, her sabah dükkanlarını açmaya gelen bu insanların Budist inançlarına göre dua ederek hazırladıkları küçük sepetler. Her gün ilk satışları çok önemli, onlardan bir şey almasanız dahi şans dilemeniz şart. Yoksa elleriyle kollarınıza yapışıp sizi asla bırakmayabilirler. Burada sokak yemeği diye bir şey yok, açsanız bir restorana gitmek zorundasınız. Ayrıca sigara içmek hemen hemen her yerde serbest. Kafelerde WIFI, free internet bağlantısı kurmak çok kolay.


Bali Fashion
Valla Kuta’da kimse başörtülü veya uzun kollu değil. Ama Lombuk ve diğer adalar için aynı şeyleri duymadım. Ülkenin büyük kemsi içki içmiyor ve kadınların çoğu dini ritüeller doğrultusunda yaşamlarını sürdürüyor. Aldığım lokal bilgiler doğrultusunda bir ara ülkenin çoğunluğunu oluşturan kesimin diğer dinlerin varlığını yok etmek adına terörist ataklar da bulunduğu da olmuş ancak son zamanlarda böyle olaylara Endonezya genelinde pek rastlanmıyor. Kadınların çoğu şort ve benzeri kısa kıyafetler giyiyorlar. Erkeklerin de gayet batılı giyindiklerini söylemeliyim.

KUTA
Denpasar’a inen uçağın hemen ardından bir taksiye binip 6 dolara Kuta’ya geldik. Geldik de meğer buralarda daha gezilip beklide kalınacak onlarca yer varmış, ancak benim yeterli zamanım olmadığı için keşfe çıkmam nasip olmadı. Bu manada Kuta’da sörf yapmak ve diğer tüm ada ve şehirlere tur almak mümkün. Bu bölge beklide Bali’nin en turistik yerlerinden bir tanesi.
Gece hayatı manasında ise fazla yapılacak bir şey yok. Burada daha çok pub’lar bulunuyor. Ancak az ilerideki sahil şeridinde 24 saat durmadan müzik dinlemek ve gece kulüplerinde coşmak da mümkün.


Bana kalırsa Bali tam romantik balayı mekanı. Mumlu masalar, relax masajlar, doğa turları ve şık yemekler ile bir bütünlük içinde. Diğer yandan maceraperestler için yapılacak yüzlerce alternatif gezi olanağı da bulunuyor. Rafting, bungi jumping, şnorkel, dalış ve safari gibi onlarca tura katılıp çılgınlar gibi adrenalinde salgılamak kesinlikle mümkün.


Bana soracak olursanız, ne modum ne de ruhum Bali’ye gelmekle ilgili çelişkiler içinde olduğu için pek hoş bir gezi yapamadığım gerçeğidir. Zaten almaya çalıştığım bir turu da itina ile yüzüme gözüme bulaştırdıktan sonra Bali’den bu seferlik tamamen vazgeçtim. Dilerim uzun yaşam çizgim içinde yeniden bu ülkeye gelerek bu durumu hafızamda farklı bir şekille değiştirebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder