3 Şubat 2010 Çarşamba

GOA YEMEĞİ




Burada her çeşit yemeğin olması insanın içini açıyor. Dün Saturday night Market’ta Tibet yemeği yeme şansına sahip oldum. Normalde yediğim uzak doğu mutfağına yakın bir tattı ancak Tibet olduğunu gördüğümde keyiflendim. Burada bir Bulgar restoranı gördük mutlaka gitmeden oraya uğrayacağız. Bunun dışında Hintlilerin sokakta yaptığı omletlerden bahsetmiştim.

Bulgar restoranı bize oldukça iyi geldi. Annemin evde özenle pişirdiği türlüsüne benziyordu sebzeler ama pilav yanından bile geçemez. Biraz sert olmuştu ama olsun… Bir de enteresan bir çorba içtik “Gulash” adamlar sebze namına ne buldularsa içine koymuş. Buna patates ve fasulye de dahil. Afiyetle yedik. Ha bir de o tatlı.Oldukça ilginç cream Brule’yi andıran ama aslında konuyla pek alakasız, içinde üzümlerinde bulunduğu ve yanında 2 parça kekle ikram edilen, azcıkta kanyak tadının söyle uzandığı bir tatlı idi. Afiyet olsun çünkü afiyetle yedik.

Bunun dışında Goan Food adı altında pilav ile birlikte gelen enteresan balık çeşitleri söz konusu. Yemek konusunda yazık ki kolay biri olmadığım için yemeği bitirmekte üstün bir performans gösteremedim ama Curry ile birlikte pişirilen ve bol soslu bir kabın içinde gelen balığı pilav eşliğinde ve NAAN dedikleri yağlı sarımsaklı ekmek ile yemek oldukça keyifliydi.

Ah bir gün birde BRIYANI ısmarlamak gibi saçma bir hata yaptım. Allahtan Prawn Briyani söylemiştim diycem ama yok yiyemedim ki. O kadar baharatlı, o kadar acıydı ki Prawn’ın tadını alabilene helal olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder