6 Şubat 2010 Cumartesi

ULTIMATE SKY ACTION “Micro/ultralight”











30 dakikalığına dağları daha yakından görmek için 2 kişilik microlight uçaklarına binmeden buradan gitmek istemedim… İçimde hep var olan o yükseklik ve adrenalin hastalığını uzun süre sonra azıcıkta olsa dindirmeyi başardım. Ufak tribülanslarla Şahinler ve Kartallar ile birlikte uçma fırsatım oldu. Kameramın azizliğinden fotoğraflarını çekmek pek kolay olmadı ama Phawe gölünün ve Himalaya’ların uzaktan görünüşü sırf benim hafızamda uzun bir süre yer edeceğe benziyor.Uçmanın ne büyük bir deneyim oluğunu söylememe herhalde gerek yoktur. Müthişti. Keşke daha uzun kalabilseydim ancak zaten yeterince pahalı olan bu deneyin 1 saati çok daha pahalıydı.

Sonuçta hava da kalabilmek için 130 doları gözden çıkarttık. Gidecek herkese de şiddetle tavsiye ederim. Himalaya’lara tırmanmak bambaşka bir deneyim ancak o yüce dağlara bu kadar yakın olabilmekte oldukça heyecan verici. Dileyenler paragliding bile yapabiliyor. Ama biz hiç yapmadığımız bir şeyi deneyimlemek istedik. 2500 metre yükseklikte geçen yolculuk hiçte sıcak değildi aslında ama uçuşa çıkmadan evvel verdikleri North Face kayak montları rüzgarı bir damla geçirmediği için kafamı uçağın dışına çıkartmadığım sürece soğuğu hiç hissetmedim. Sabah ki keskin soğuktan sonra bu hiç bir şey sayılmazdı. Uçuşum 09.30 başladı ve ben Vanessa’dan önce yukarı çıktım. Bir tek pilot olduğu için ayrı ayrı uçmak durumunda kaldık. Üstelik uçtuğumuzu da belgeleyen bir sertifkka bile verdiler. Aynı zamanda Kathmandu, Pokhara arası uçuşların da gerçekleştirildiği havaalanı neredeyse küçücüktü diyebilirim. Ancak atlayanlar listesine ismimi eklerken burayı ziyarete gelen ne çok insan olduğunu sayfa sayısından fark etmemek mümkün değildi. Benim anneciğim yüksekten, uçaktan pek korkar ve ben de bu sebeple yükseklik ve uçma korkusu olan insanların yeryüzünden çoğunlukta olduğunu zannederdim. Ancak buraya gelen insanların bıraktığı kayıtlarla oluşan bu defter şekline bürünmüş ansiklopedi gösteriyor ki yeryüzünde uçmaya benim kadar hayran oldukça yüksek bir popülasyon yaşıyor. Şaka bir yana, inanılmaz bir deneyimdi. İleri de bir gün gerçekleştireceğim hayallerimin arasında annemi microlight’ıma atarak Himalaya’lara çıkartmaktavar artık. Hayal ettiğimiz kadar varız değil mi? 

4 yorum:

  1. merhaba
    arkadaş hala hindistanda isen bir yazarmısın,
    bir tane hindistan meyvesi istecem çok önemli...

    selamlar
    mehmet
    mehmetyazan@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. sakaaaaaaa!!!!!!! inanilmazzz guzell yaaaa.. bak bunu kiskandim amaaa:)

    YanıtlaSil
  3. hahaha.. evet bu tam senlik aslında arkadaşım... Should give it a try. bu efeste de vardı aslındaa..:))

    YanıtlaSil