6 Şubat 2010 Cumartesi

WHEEL OF LIFE



Yaşamımız boyunca bir takım değerlerin içinde bazen baş aşağı bazen yerimizde durarak ilerliyoruz. Bunun doğal nedeni her zaman güzel şeyler düşünüp yapmadığımız için akabinde başımıza gelenler. Budizme göre bütün aksiyonların re-aksiyonları mevcut. Bu nedenle yaşam çemberi içinde nerede yer aldığımızın önemi çok büyük. En alt kısım cehennemi simgeliyor en üst kısım ise cenneti. Amaç buraya ulaşabilmek. Bu durumda sadece insanlara iyi davranmak ve kötülük yapmamak değil kendimize de aynı değeri vererek evrene güvenmek ile ancak en üst seviyeye ulaşabiliyoruz. Biliyoruz diyorum çünkü bu kültür ve anlayışı beklide Budizm bana bugüne kadar anlatılan tüm felsefelerden, tüm dinlerden ve inançlardan daha yakın geliyor. Nasıl doğduğumuzun veya neye ibadet ettiğimizin bana göre hiçbir önemi yok. İnsan oluşumun değerini kendim dair herkese hissettirebiliyorsam ve bu etrafımda dönen çemberin farkına varabiliyorsam. Üstelikte bunu da bana budizm en iyi şekliyle açıklayabiliyorsa, daha fazla söze gerek beklide yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder