15 Ocak 2010 Cuma

“SUFI WHIRLING CELEBRATION” Started at 10.00

Ve yeniden Budha Grove ‘dayız. Her şey bir anda başladı. Uzun bordo renkte etek giymiş olan birkaç adam yavaş yavaş alanın ortasında kendi eksenlerinde dönmeye başladılar. Önce kolları vücutlarına X oluşturacak şekilde kapalıydı, sonra sol el gök yüzünü sağ el ise toprağı gösterecek şekilde dönüşler başladı. O yuvarlağa nasıl gireceğimi düşünürken Vanessa elimden tuttu ve bana adımları gösterdi. Başımın dönmemesi için ilk başta hep sabit bir yerlere bakmamı söyledi ve ben de dönmeye başladı. Bugün birkaç kez daha tasvir ettiğimiz şekliyle sanki dünya ve etrafım ayaklarımın altındaydı ve ben turn table üzerindeki bir plakı çeviriyor gibi etrafımı ayaklarımla çeviriyordum.

Benim gibi 20 kişi aynı şeyi yapıyordu. İçimden gökyüzüne yükselen enerjisinin tasviri ancak bu kadar yapılabilir. Sanki ellerimden mutluluk akıyordu ve yüzüm gülüyordu. Döndükçe daha hızlı dönmek, etraftaki renkleri suluboya tahtasında boya yapar gibi karıştırmak istedim. Hızlandın. Hoşuma gitti. Hoşuma gittikçe daha da hızlandım. Çalan müzik sanki ayaklarımdan girip kafamdan dışarı akıyordu. Her yerimde hissettiğim bir tempo, esen rüzgar ve yine bize eşlik eden kuşlar Vanessa’yı kaybetmeden, “ nasıl durucam?” diye bağırdım. Kollarımı çapraz yapıp vücuduma koymamı ve yavaşlamamı söyledi. Baktım ki yapabiliryorum, hızlanmaya devam ettim. Şuan yaşamakta olduğum his bir ilkti ve tekrarı yoktu biliyordum. Bir kere geçmiş olduğunuz nehirden bir kez daha geçtiğinizde aynı hissi almanız mümkün değildir ya. Benim SUFI deneyimim içinde aynı durum geçerliydi ama yaşadığım katarsizim yıllara, anılara, yaşanmışlıklarıma bedeldi. . Zannedersem yarım saat neredeyse hiç durmadan döndük. Sonunda hepimiz mermer zemine yüz üstü uzandık ve soğuk taşın verdiği o mükemmel hisle vücutlarımız sonsuza dek özgür kaldı. Buradan ayrıldığımızda Osho Oditoryum’da meditasyon yapmanın bize iyi geleceğine karar verdik.


“OSHO VIPASSANA MEDITATION” Started at 10.45

Sessizlik…Hani atalarımız sükut altındır demiş ya, Osho’ya göre sükut hayattır, bir olmak için ve bir bütün olabilmek için anahtardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder