21 Mart 2010 Pazar

SIHANOUKVILLE "Serendipty Beach"




BANANA BAR
Serendipity Beach’in üzerinde onlarca bar ve pub var. Hemen hemen hepsinde yiyebilecekleriniz aynı, sadece belki azıcık daha temizini veya servisi az daha iyi olanını ya da en fazla bir nebze daha çok İngilizce konuşan garsonların olduğuna denk gelebilirsiniz.

Denize girmek Tayland adalarından sonra pek enteresan. Nedense burnu havada turistler gibi, bu suyun dibi gözükmüyor veya çok dalgalı bu deniz derken buldum kendimi. Oysaki deniz Andaman denizi değil mi? Nedir ki derdim…
Kumsal boyunca, para dilenen, eli kolu bacağı olmayan insanlara rastlamak mümkün. Bir de okula gitmek için para kazanmaya çalışan küçücük çocuklar var elbet. Hepsi şakır şakır İngilizce konuşuyor. Ayda 10-20 $ arasında okula para ödüyorlar. Para gün be gün ödendiği içinde paraları olmayınca yazık ki okula gidemiyorlar. İnsanın içi paramparça oluyor, çıkartıp cebinde ne varsa vermek geliyor bazen. Belki 100$ o çocuğu senelerce okumaya teşvik edebilir, ancak ya sonra ki çocuk geldiğinde, ya da bir diğer savaş mağduru dilendiğinde… İşte sırf bu düşünceyle ne yapacağını şaşırıyor insan. Değil ki çalışmıyorlar, para kazanmak için çaba da sarf ediyorlar, ama biliyorum onların kurtarıcısı ben değilim, olamam da….

Hindistan’da tanıştığımız İsrail’li arkadaşımız Tal’e burada da rastaldık. İşte Banana Bar’ın hikayesine bu yolla vakıf olmuştuk. Çünkü bu barı diğer 2 İsrail’li arkadaşı işletiyordu. Ortalama 1.5 ay önce Kamboçya’ya gelmişler ve bu barın işletmeciliğini cüzi bir para vererek devralmışlar sadece 2 aylığına. Şimdi Çin’e gitmek için burada para kazanıyorlar. Bu bahsettiğim insanlar sadece 25 yaşında. İnsan bazen inanamıyor ancak aslında inanılmaz bir durumda yok ortada. Ne istediğini bildiğin sürece karşına çıkmayacak yol yok, yeter ki gözü açık olsun insanın. Şahsen ben takdir ile karşıladım bu azmi. Yolları açık olsun diyorum…

Geceleri çıkmak için ufak tefek güzel barlar var, ama tabi sahil kasabası havasında. Ancak 1-2 soğuk bira içmek ve dalgaları seyrederek yüzlerce güzel insanla sohbet etmek için gayet ideal olduğunu söylemeliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder